ALH traci moc przy przyśpieszniu i zaświeca się check engine

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • scasi
    Classic
    • 2010
    • 11

    ALH traci moc przy przyśpieszniu i zaświeca się check engine

    Panowie, mam pytanko. Jeżdżę benzynką 1.4 8v i zalewam go LM 4100. Przez przypadek trafił mi się litr LM DIESEL SYNTHOIL 5W-40 i zastanawiam się czy dało by radę go wykorzystać i przy wymianie dodać z o,5 litra do tego 4100(ogólnie wchodzi 2,6 litra ). Niby dedykowany do diesla, ale w proporcji 1:5 będzie jakiś szkodliwy wpływ?
  • zawadi
    Classic
    • 2008
    • 37

    #2
    ALH traci moc przy przyśpieszniu i zaświeca się check engine

    witam
    może ktoś mógłby mi doradzić co mam sprawdzić i i jak naprawić, problem z moją turbinką przy 90 konnym dieslu. Przy rozpędzaniu v-ok 90km/h wychodzi mi z pracy turbo, silnik wchodzi w tryb pracy awaryjnej, zaświeca się check engine. jak ponownie odpalę silnik, pracuje normalnie ale błąd złapany dalej trzyma check engine nadal świeca, co robić żeby nie dać się partaczom, bo takich u nas wielu?? Co jest przyczyną tytch obkjawów? pRoszę pomóżcie,
    OCTAVIA TOUR ICE 1,9 TDI 90KM

    Komentarz

    • orzeu
      Classic
      • 2010
      • 31

      #3
      Witaj w klubie
      Wg mnie to NOTLAUF, użyj szukajki na forum. Zazwyczaj pojawia się przy dużo wyższych prędkościach (ok.120kmh). Przyczyną (przynajmniej u mnie) jest zmienna geometria łopatek turbiny, które lubią się zapiekać jeśli auto nie jest często przeganiane. Jak się jeździ spokojnie, poniżej 3000rpm to łopatki się nie ruszają i z czasem blokują. Jak dasz w palnik to nie chcą się przestawić i pojawia się alert.

      Na forum (lub google) znajdziesz rozwiązania z psikaniem WD40 w odpowiednie miejsca, ale najlepiej dać turbo do rozebrania i obejrzenia, może przy okazji coś innego się znajdzie.
      Moja ALH miała spokój z tym problemem przez 3miesiące, wczoraj przy ostrym duszeniu auta wyskoczyło znowu, właśnie przy ok 100kmh na trójce.

      Widzę że jesteś z okolicy , więc jak dam turbo do rozebrania wcześniej od Ciebie to dam Ci znać co,jak i ile w okolicach Tczewa.

      Oczywiście mogę się mylić co do diagnozy, u mnie wyglądało jak wyżej.
      Mój Skodillac

      Komentarz

      • soszek81
        L&K
        • 2010
        • 1245

        #4
        Turbo do czyszczenia.

        Miałem podobnie po kupnie auta.
        Jak już sobie z problemem poradziłem - przy mojej jeździe przez 60k km problem się nie pojawił ani razu.
        Na przyszłość - daj w palnik przy przyspieszaniu - wystarczy but na 3 biegu do tych 100km/h (ok 4000obr) co kilka ruszeń z pod świateł

        Edit: - jak chcesz - mam kolegę w Malboro - jego brat/kuzyn jest mechanikiem - popytam czy ogarnia temat i byś nigdzie nie szukał.
        Daj znać.
        Była O1 kombi ALH++ 150/340
        Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

        Komentarz

        • zawadi
          Classic
          • 2008
          • 37

          #5
          dzięki za pomoc, coś mi się forum zawiesiło, w międzyczasie poczytałem na forach vw z tym samym silnikiem, wszyscy pisali o zaworze N75 wymiana lub czyszczenie pomagała, następnie grzali do EGR i przepływomierza, natomiast na koniec do turbiny w zeszłym tygodniu wymienili mi czujnik temp, błędy wykasowali ale dziś się błąd powtórzył jak go chciałem bujnąć przy ok 120 km/h, stracił moc i zaświeciła się lampka check engine. Miło że się ktoś odezwał z okolic i z Krzesin sprawdzałem na allegro koszty N75 to 135 zł z wysyłką , EGR to ok 100 z wysyłką, natomiast przepływomierz około 150-300pln. Sasiad mi jeszcze podpowiada że łapie gdzieś lewe powietrze może być jakaś dziurka na przewodzie lub obejma puściła....?
          zobaczymy jutro tzn dzisiaj
          OCTAVIA TOUR ICE 1,9 TDI 90KM

          Komentarz

          • soszek81
            L&K
            • 2010
            • 1245

            #6
            zawadi - opcji jest wiele - może też być problem ze sparciałymi wężykami od podciśnień i też będzie łapał NOTLAUF. Ja obstawiam zapieczoną geometrię turbiny (krótkie odcinki, jazda ekonomiczna, nie przeganiasz go).
            Z tym lewym powietrzem to nie bardzo. Ale możesz sprawdzić - przepływomierz jest zaraz za filtrem powietrza, następnie ok 0,5m rury do turbiny. Jak na tym odcinku może łapać lewe powietrze? Chyba tylko że ktoś rozwalił tą rurę...

            A pro po.
            Krzesiny to EPKS.
            EPKK - Kraków Balice
            Malbork - EPMB

            Gdybyś mógł zrobić logi dynamiczne to byłaby większa pewność co i jak.
            Pozdrawiam
            Była O1 kombi ALH++ 150/340
            Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

            Komentarz

            • K_Popiel
              Rider
              • 2010
              • 608

              #7
              zawadi - przede wszystkim logi dynamiczne, od tego trzeba zacząć. Czyściłem u siebie turbinę w ASV i powiem Ci bez logów nie ma co przesądzać o przyczynie notlauf'a. Jeżeli chcesz / daleko nie mieszkasz / mogę pomóc w zrobieniu logów a nawet polecić fachowca gdzie czyściłem turbinkę . Pozdrawiam.
              // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
              ------------------------------------------------------

              Komentarz

              • zawadi
                Classic
                • 2008
                • 37

                #8
                witam,
                oddałem dzisiaj octavkę do podobno naj elektryka samochodowego w malboro i i na 80% stwierdził ze to przepływomierz, w czwartek zamontujemy nowy, zrobumy próbe i będzie wiadomo, Na szczęście jest taki układ że gdy jednak się mylił mogę mu zwrócic przepływkę i szukać dalej. Mówił coś ciś przepływu że powinno być w granicach min 600 do 700, a było max 450 na tej podstawie wystawił diagnozę, odezwę się czwartek i powiem co było albo czy szukam dalej. Krzychu dzięki, za meila jak pod koniec tyg nie będę wiedził o co kaman to się odezwę

                [ Dodano: Pią 16 Wrz, 11 22:29 ]
                witam ponownie, dziś rano wsadziłem nowy przepływomierz i okazało się że błąd zaczął pojawiać się już przy 90km/h - masakra, wyjąłem założyłem stary i pojechałem do innego mechanika, i tu mogę polecić gościa z czystym sumieniem. nie wiem jak go testował ale przy odbiorze auta była przejżdzka z komputerkim boscha, pokazał że wszystko jest ok nie generuje błędów itp. /rozpędziliśmy brykę po cichu do 130 km/h/. Skończyło się na wymianie popularnej gruchy i N75, teraz bryczka hula że szkoda sprzedawać, koszt jaki poniosłem to w sumie 530pln z robocizną \, nie mało ale też nie dużo biorąc pod uwagę, że mogło być gorzej. Jak by ktoś potrzebował pomocy w tej kwesti to polecam mojego mechanika w MALBORKU :lol: . Piszcie a dane wyślę na meila,
                OCTAVIA TOUR ICE 1,9 TDI 90KM

                Komentarz

                Pracuję...